Schwarzkopf Professional
Hajformázás

A Hosszú Frizura Lehet Laza, vagy Alkami

Szeretne hosszú hajat? Tízből nyolc nő erre spontán rávágná: „igen”! Ez érthető, hiszen a hosszú haj hihetetlenül nőies és sokféleképpen hordható. Most megmutatjuk a leggyönyörűbb frizurákat.

  • Frizuravariációk hosszú hajra
    A megfelelő hajvágás kihozza a hosszú haj varázslatos szépségét
    © Getty Images

    Vannak, akik szerint csak a 70 cm-nél hosszabb haj mondható hosszúnak. Nem kell aggódni, szerintünk már a vállig érő is annak számít (kb. 40 cm). Annak érdekében, hogy hosszú hajunk gyönyörű kincsünk lehessen, ápolnunk, és újra csak ápolnunk kell. Néhanapján vágatnunk is kell belőle, hogy megőrizze a formáját.

    Jó dolog a hosszú haj, de a töredezett hajvégek nem nyújtanak túl szép látványt. Persze a hajvégek töredezését a hosszú haj esetében nem lehet teljesen elkerülni, de a gyengéd gondoskodás a minimálisra szoríthatja ezt a problémát. A haj törése a hosszú haj másik ellensége. A hajvégek és a haj töredezése a mechanikai erőhatások eredménye, úgymint a forró hajszárító, gyakori kefe- és fésűhasználat a még nedves hajon. Ha megfelelően ápolja, imádni fogja hosszú sörényét (lásd még „A Hosszú Haj Ápolása”)!

  • Mindent a hosszú haj ápolásáról:

    • Kerülje a napi szárítást és formázást a megfelelő termékek használata nélkül. Az volna az ideális, ha haját hagyná magától megszáradni, és csak különleges alkalmakra használna felforrósított csavarókat.
    • Ne kösse haját szoros lófarokba túl gyakran. Ez megterhelő a hajhagymáknak és ezért hajhullást okozhat.
    • Nem kell durván kikefélni hajából a hajformázó termékeket minden este, elég, ha a következő samponos hajmosáskor távolítja el őket. Egyszerűbb és a hajnak is jót tesz.
    • Válasszon gyakrabban gyengédebb hajformázó termékeket, mint a hajwax, a hajformázó krém, vagy gyengébb tartást adó hajlakk
    • A szép és erős haj alapja a megfelelő ápolás. Az egészséges kinézetű haj ápolásának fontos összetevői: a C-vitamin, a H-vitamin, a kovaföld, a cink és a folsav. Vagy több gyümölcsöt, zöldséget, teljesőrlésű gabonát, tejterméket, szárnyast és tengeri halat kell ennie, vagy szedjen ilyen összetevőjű táplálék-kiegészítőt.